Af en toe loop je tegen ‘nieuws’ aan dat heel oud lijkt. Veertig jaar geleden was ik gedurende twee jaar promotion manager bij Levi Strauss Nederland, producent en distributeur van de Levi’s jeans. Regelmatig werden wij benaderd door individuele ondernemers en bedrijven om een 'joint promotion' te doen. Zo kwam er een trendy en comfortabele Levi’s stoel, gemaakt van denim en met achterzak voor de krant of een tijdschrift, van ontwerper Geert Wumkes en bracht V&D een schoolagenda en pennenetuitje - toen nog deel uitmakend van de standaarduitrusting van de scholier - van denim op de markt, compleet met achterzak met arcadestiksel en labeltje. Het hoofdkantoor in San Francisco tikte ons, als ze er lucht van kregen, dan op de vingers omdat we in hun ogen met te branchevreemde producten in zee gingen, waardoor het imago en de reputatie van het merk zouden worden ondermijnd…
Er blijkt in al die jaren niets te zijn veranderd, maar wellicht is ‘San Francisco’ wat minder dogmatisch geworden. Zo las ik vandaag dat Levi’s een deal heeft gesloten met het magazine New Monday in Hong Kong, dat een camerariem heeft bijgesloten bij een uitgave van het blad. De riem is gemaakt van denim en voorzien van specifieke zaken die het Levi’s merk onderscheiden van zijn concurrenten. Helaas komt het magazine niet in Nederland uit en grijpen we naast de unieke 'give-away'. Er is echter voor de liefhebbers tóch een kans. Webwinkel eBay heeft onlangs de riem in haar assortiment opgenomen. Een leuk hebbeding voor fotografen
, waar je wel 30 dollar voor moet betalen.
maandag 16 januari 2012
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten