donderdag 24 mei 2012

Van Else kleedt inspirerende vrouwen

Vandaag belde Else Hardjopawiro mij om me te complimenteren met de serie foto’s die ik onlangs van model Esther uit Rotterdam op mijn website had geplaatst. Het bracht haar op het idee om mij te vragen voor een fotografisch 'spoedklusje', met oog op haar deelname aan de beurs ‘What women want’ die op 16 en 17 juni in de Utrechtse Jaarbeurs wordt georganiseerd. Else Hardjopawiro werkt onder de naam Van Else, als het haar schilderijen en modeontwerpen betreft. Haar schilderijen onderscheiden zich doordat zij in haar vrouwenportretten ook altijd een of meer lelies of andere witte bloemen afbeeldt. Haar modeontwerpen zijn ook bijzonder en onderscheidend doordat zij alle kleding op aanvraag ontwerpt en handmatig maakt en daarmee uitsluitend exclusieve modellen op maat creëert. Vaak past ze daarbij een asymetrische lijn toe en combineert zij verschillende stoffen. Met haar collectie richt zij zich vooral op zakenvrouwen en vrouwelijke managers die graag mooi en exclusief gekleed naar het werk gaan. Of om te dragen bij bijzondere gelegenheden. Daarbij sluit ze met haar maatkleding ook de wat vollere vrouwen niet uit. Komende dinsdag zal ik in haar atelier in Den Haag de collectie fotograferen die zij op de beurs in Utrecht zal presenteren. Zowel in haar stand als in een door haar te organiseren modeshow. In de zomermaanden zullen we een fotoshoot met modellen doen op de Amsterdamse Zuid-As. Die omgeving biedt een decor van spiegelende kantoorgebouwen, waar de exclusieve kleding voor zakenvrouwen zeer tot haar recht zal komen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten