donderdag 2 oktober 2014

Nel Waller Zeper exposeert in Galerie Augustana

Van 12 oktober tot en met 1 november richt Galerie Augustana een bescheiden overzichtstentoonstelling in van Nel Waller Zeper. Dit ter gelegenheid van haar tachtigste verjaardag.
Dit zegt Nel over zichzelf en haar werk: 'Na mijn grafiekopleiding aan het Instituut voor Kunstnijverheid Onderwijs Amsterdam (tegenwoordig Rietveld Academie), concentreerde ik me vooral op de “droge naald” techniek. Bij deze etstechniek wordt de tekening direct met de etsnaald in de zinkplaat gegrift; de braam die daarbij ontstaat houdt bij het drukken de inkt vast.
Ik werkte vooral zwart/wit. In de loop van de tijd kwam er steeds meer kleur bij, zowel in de grafiek als ook bij het tekenen op papier.
Sinds de druktechnieken mij fysiek te zwaar zijn geworden, houd ik me alleen nog bezig met pen, potlood en penseel en met inkt, krijt en aquarel. Tekenen is voor mij een vorm van schrijven. Ik houd van de levendige, bewegelijke structuur van lijnen.'
De kunstenares en Galerie Augustana nodigen je van harte uit voor de feestelijke opening van deze expositie, zondag 12 oktober 2014 vanaf 14 uur. Deze zal met live muziek worden opgeluisterd. Tijdens de looptijd van de expositie zal Nel zelf zoveel mogelijk aanwezig zijn.
Galerie Augustana is gevestigd op de eerste verdieping van de bijgebouwen van de Augustanakerk. De kerk is te vinden aan het begin van de Egidiusstraat (bij nr. 1) aan de Erasmusgracht. Op zondag is het parkeren gratis. Met openbaar vervoer kunt u de galerie bereiken met bus 21, 80 en 82, halte Egidiusstraat, tram 12 en 14 halte Karel Doormanstraat. Per fiets en te voet is de galerie gemakkelijk te bereiken.
. Galerie Augustana is gevestigd aan de Erasmusgracht 24 in Amsterdam (Bos en Lommer), telefoon 020 6183388 en is geopend van donderdag tot en met zaterdag van 14 tot 17 uur.
Op een afstand van slechts enkele minuten lopen is ook de Taj Devi Gallery gevestigd aan de Roelantstraat 3A. Wellicht is het leuk om een bezoek aan een van beide galeries te combineren met een bezoek aan de andere galerie.

Foto: 'Naakt voor de spiegel', droge naald ets van Nel Waller Zeper

Geen opmerkingen:

Een reactie posten