zaterdag 2 juli 2011

Aspasia nu ook in acryl op linnen vereeuwigd


Een week of vijf geleden is ze twee keer een dag bij mij gekomen om te poseren en actief mee te werken aan het selecteren en bewerken van de foto's. Op tfcd-basis, zonder reiskostenvergoeding. Weliswaar was het mede ten behoeve van haar eigen fotomodellen- en kunstenaarsmodellensite van MainportArt, maar toch. Ook mijn site is met haar beeltenis verrijkt.
Het was met het reizen mee een behoorlijke investering voor haar. Ze zou die dagen ook nog poseren voor een aantal tekeningen die ik zou maken, maar daarvoor hadden we simpelweg geen tijd meer. Ik beloofde haar om aan de hand van een door haar te selecteren foto een schilderij te maken. Ze koos voor een schilderij in de 'pop art-stijl', die ik het laatste jaar nogal eens heb toegepast.
Ze moest even geduld hebben, want een staalsplinter onder de nagel van mijn rechter duim maakte het schilderen gedurende een aantal weken uiterst oncomfortabel. Dat probleem is achter de rug. Gisteravond heb ik de opzet op het doek geschetst en vanmiddag heb ik in acryl het schilderij uitgewerkt. Morgen de 'finishing touch' en over een paar dagen de vernislaag aanbrengen. Volgende week kan ze in Almere een spijker in de muur slaan en het doek ophangen. Tenminste, als ze het mooi en voldoende gelijkend vindt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten