zaterdag 12 oktober 2013

Taj-Devi opent eigen galerie

Na een verblijf in Egypte, is mode-ontwerpster en kunstenares Soraya Taj-Devi inmiddels alweer een jaar terug in Nederland. Met hernieuwde energie heeft zij zich weer op haar kunstzinnige bezigheden gestort. Ze heeft een groot aantal nieuwe schilderijen gemaakt en ook diverse nieuwe kledingontwerpen gemaakt, Een aantal daarvan heb ik als fotograaf mogen vastleggen.
Binnenkort opent Taj-Devi haar eigen galerie en mode-atelier in de Roelantstraat in Amsterdam-West. Een zijstraat van de Admiraal De Ruyterweg, tussen de Van Galenstraat en de Bos en Lommerweg.
De opening zal gedurende twee dagen plaatsvinden om iedereen de gelegenheid te geven de kleding rustig te bekijken en gedrang bij de rekken te voorkomen.Uiteraard zal er ook een glas worden geheven om op deze nieuwe stap van de succesvolle ontwerpster te toasten.
Behalve de kleding zullen er ook - blijvend - exclusieve sieraden van Francesco Ragalmuto Garito in de galerie worden geëxposeerd. Behalve bij de opening zal Francesco ook regelmatig in de galerie aanwezig zijn om u welkom te heten.
Soraya over de nieuwe galerie en wat er te zien zal zijn: "Na een verblijf in het buitenland, heb ik mij het afgelopen jaar bezig gehouden met het ontwerpen van een nieuwe modecollectie. In mijn kledinglijn vind je invloeden uit verschillende culturen terug. De nu te tonen collectie betreft couture, exclusief gemaakte ontwerpen. Ook zal hiervan een beperkte, afgeleide prêt-à-porter lijn worden gepresenteerd.
Wat de nieuwe schilderijen betreft, heb ik mij bij de laatste serie laten inspireren door mijn ervaringen in Egypte, zoals mijn reis langs afgelegen dorpen aan de Nijl. De waterlelies, op de magische momenten van de dag en nacht, spreken nog steeds tot mijn verbeelding."
Na de opening zal de Taj-Devi Gallery van dinsdag tot en met zondag zijn geopend van 12 tot 18 uur.

Foto: Uitnodiging

Geen opmerkingen:

Een reactie posten