vrijdag 1 november 2013

Rita Camphuijsen exposeert bij New Place Gallery

New Place Art Gallery, Verwerstraat 45 in ’s-Hertogenbosch, ondersteunt het basisonderwijs in Afrika! Tijdens de solo-expositie van Rita Camphuijsen “Afrika. Terug naar de bron” doneert New Place Art Gallery haar commissie van de verkoop van de werken van Rita Camphuijsen aan de ontwikkeling van het basis onderwijs in Afrika. De expositie duurt van 1 tot en met 30 november.
De opening vindt op zaterdag 2 november 2013 van 14 tot 17 uur plaats.
Rita Camphuijsen vertelt over haar expositie:
"In mijn expositie is te zien dat ik met mijn schilderijen terug naar de bron wil gaan. Naar de oorsprong van wat mensen inspireert. En mij inspireert het dat mensen hun oorspronkelijkheid tonen. Ik wil dat laten zien in de mensen.
Vooral in Afrika ervoer ik de oorspronkelijke levenslust en kracht van mensen om in beweging te zijn. Vooral in Afrika zag ik dat mensen dansen en muziek maken. Soms tegelijk. In de muziek van Rastamie klinkt bijvoorbeeld de Afro-reggea die over het lot van de Afrikanen die voor hun vrijheid moesten vechten terwijl ze in de sloppen van de steden wonen.
Ook in de natuur herken ik de bronnen van het bestaan. Levenslust, zoals de verwonderde Struisvogels die zo blij zijn met het nieuw ‘gelegde’ ei.
Levenswater, de mensen uit Manyaleti of Swaziland die zo ver moeten lopen naar de bron waar water is. Een muzikant, door wie de vitaliteit stroomt die hem doet zingen en dansen.
Daarover gaat deze expositie. Ik hoop van harte jullie te verwelkomen en mijn werk te tonen."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten