vrijdag 30 september 2011

Taj Devi reist de farao's achterna


Ruim drie weken geleden heeft ze Nederland verlaten om te gaan wonen en werken in Egypte. Eerder deze week meldde ze mij dat het aanpassen aan de nieuwe cultuur haar zwaarder valt dan ze had ingeschat. Aan het maken van nieuw werk is ze daardoor nog niet toegekomen. Ik heb het over multi-talent Taj Devi. Kort voor haar vertrek hebben we samen met een gehuurde Ford Transit ruim 100 schilderijen en foto's verzameld bij de diverse galeries die werk van haar in consignatie hadden. Een rit van 800 km op één dag! Haar werk staat nu op één plaats, keurig gerubriceerd. Taj Devi heeft mij als haar agent aangewezen. Aan mij de taak haar werk geëxposeerd te krijgen. Een week voordat ze Nederland verliet, heeft ze mij gevraagd een serie 'afscheidsfoto's' te schieten van haarzelf in een typisch Nederlandse omgeving. Eén foto heb ik - als tweede van boven - op mijn foto-site geplaatst. Een portret van een exotisch en inspirerend multi-talent, dat voortaan vanuit verre oorden onze cultuur zal blijven verrijken. Zolang haar werk niet in galeries of in modeshows is te zien, kunt u haar schilderijen, foto's en modeontwerpen op haar websites bekijken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten