woensdag 16 november 2011

Tekenen naar model op dinsdagavond


Dinsdag is de vaste avond waarop ik mij bij Atelier de Kromme Mijdrecht bezig houd met het tekenen naar naaktmodel. We werken op dit moment met een groepje van zes mensen, maar er is nog wel plaats voor enkele deelnemers om zich in het modeltekenen te bekwamen. De sfeer is ontspannen en vriendschappelijk en wordt extra onderstreept door een lekker muziekje op de achtergrond. Per blok van tien avonden hebben we twee keer les van een docente.
We hebben geen gebrek aan modellen, maar we zouden toch graag nog wat vrouwelijke modellen aan ons lijstje willen toevoegen. Zij kunnen zich via mijn website bij mij melden, of via de website van Atelier de Kromme Mijdrecht. Ik verstrek dan nadere informatie.
Gisteravond hadden wij het genoegen te werken met Dorothea, die een aantal jaren uit beeld was, omdat ze naar het buitenland was vertrokken. Een geweldig model. Voormalig balletdanseres en -docente. Die achtergrond maakt het voor haar mogelijk de meest interessante poses in te nemen en deze ook vol te houden. Ter illustratie heb ik een van de tekeningen, die ik gisteravond van haar heb gemaakt bij dit berichtje geplaatst.
In de koffiepauze vertelde Dorothea een anecdote over een poseersessie in Almere. Een leuk verhaal dat zij als 'Een dag uit het leven van een schildersmodel' ook op haar eigen blog publiceerde. U kunt het hier nalezen.
Lijkt het je leuk om model te staan, maar twijfel je omdat je geen poses weet te bedenken, kijk dan op Modelposes.nl om inspiratiebronnen te vinden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten