donderdag 18 juli 2013

MainportArt geeft kunstenaarssites een facelift

Ik werd zeer verrast door het feit dat mijn fotografen-website bij MainportArt een facelift blijkt te hebben gekregen. Zondermeer ziet deze er beter uit dan de oude versie, zoals die nog voor mijn kunstenaarssite geldt. Maar niet alleen de vormgeving blijkt te zijn aangepakt. In deze nieuwe opzet zijn de verzoeken die MainportArt in de loop van de jaren heeft ontvangen, met betrekking tot de functionaliteit verwerkt.
Zo bieden de nieuwe sites behalve alle faciliteiten die nu al van de MainportArt-sites bekend zijn, nog de nodige extra’s waaronder: Mogelijkheden voor het zelf onderhouden van een weblog. Dit wordt sterk aangeraden om de aantrekkingskracht van de website voor zowel bezoekers als zoekmachines zoals Google te verhogen. Door regelmatig iets te publiceren geef je aan dat jouw site “leeft”.
Er is nu ook een mogelijkheid om zelf foto’s toe te voegen of te verwijderen zoals bijvoorbeeld de foto’s van je kunstwerken. Ook kun je gegevens aan de foto’s toevoegen, zoals een naam, formaat, gebruikte techniek en een vraagprijs. Ook dit kunt je, indien gewenst zelf wijzigen.
Ook de mogelijkheid om je werk in groepen te splitsen is voorzien. Bijvoorbeeld foto’s in verschillende groepen. Mijn fotografensite is als de demonstratiesite op Facebook gebruikt en daarop is bijvoorbeeld mijn werk gesplitst in algemeen, gekleed model en ongekleed model. Er is ook een link gemaakt naar de website die ik onlangs heb laten maken.

Foto: screen print van http://fotograaf-frankdeleeuw.exposeert.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten