maandag 24 december 2012

Beschouwing, kerstgroet en nieuwjaarswens

De tijd vliegt voorbij. In de afgelopen twaalf maanden heb ik weer veel modellen getekend en ook een aantal op locatie en in mijn huisstudio gefotografeerd. Ik kijk met genoegen op die samenwerking terug. Er zijn mooie resultaten uit voortgekomen.
Met een aantal kunstenaars en fotografen heb ik ook op een aantal projecten plezierig samengewerkt. In mei heb ik onder de vlag van Mainport Art Productions met een zestal kunstenaars een geslaagde expositie georganiseerd in de Royal Gallery in Amsterdam en ik heb mijn medewerking verleend bij het inrichten van exposities met werk van Marina Wortel in de Orangerie, MLB Gallery en Plein7 in Amsterdam en in Loods 32 in Lelystad.
In november heb ik mij teruggetrokken uit Mainport Art Productions, maar dat wil niet zeggen dat ik niet op deze terreinen actief zal blijven.
Mogelijk ga ik het komende jaar starten met een 'meeting point' voor (serieuze) modellen en fotografen. Dat zou een samenwerking met een bestaande Belgische organisatie kunnen inhouden. Ook speel ik met de gedachte om een activiteit op te starten die vooral de promotie van modellen ouder dan veertig jaar zou inhouden. Deze groep kan veel bieden, maar krijgt toch weinig kansen. De URL voor de eventuele website heb ik al geregistreerd.
Mijn eigen bezigheden als tekenaar, schilder en fotograaf hoop ik op een hoger plan te brengen.
Mijn journalistieke activiteiten komen daarentegen op een lager pitje te staan. Ik ben redacteur van Hesprit, waarvoor ik een column en een interview schrijf, maar dat blad houdt komend voorjaar op te bestaan. Dan blijft dit blog over, tenzij een andere uitdaging mijn pad kruist.
Ik wil zeker mijn netwerk van kunstenaars, fotografen en modellen verder uitbreiden. Ik hoop met meer galeries in contact te komen, die bereid zijn 'onbekende', talentvolle kunstenaars een kans te geven en ze expositieruimte aan te bieden. Op mijn beurt kan ik dan deze kunstenaars en fotografen en ook de betreffende galeries met marketing- en communicatieactiviteiten ondersteunen.



Ik wens iedereen met wie ik in het afgelopen jaar heb samengewerkt of waarmee ik in de toekomst hoop samen te werken bijzonder fijne kerstdagen toe en een gezond, inspirerend en creatief 2013.

1 opmerking:

  1. Zo, je krijgt het er maar druk mee. In elk geval erg veel succes met alle plannen en goede voornemens voor het nieuwe jaar en we volgen het allemaal met grote belangstelling.

    BeantwoordenVerwijderen