maandag 6 februari 2012

'Postcards from Amsterdam' van Rob de Vries


Rob de Vries woont al bijna vijftien jaar in Zaanstad, maar werd geboren in Amsterdam. Daar volgde hij de grafische school en werkte hij als vormgever en multimediadesigner. De laatste jaren legt hij zich volledig toe op vrije kunst: fotografie maar vooral schilderen. Voor zijn nieuwste project liet hij zich inspireren door het Amerikaanse fotorealisme uit de jaren 60 en 70, niet toevallig de periode waarin hij opgroeide. De stijl leent zich goed voor typische USA-onderwerpen als neon-signs en classic cars. Rob zegt in dit verband: 'Tijdens wandelingen door mijn geboortestad viel mijn oog opeens op aparte details, dingen die ik nooit eerder had waargenomen. En het is zoals ze zeggen: je gaat het pas zien als je het door hebt! Zo zocht ik naar fascinerende beelden: uitsnedes, opvallende details, nieuwe standpunten. Die heb ik verwerk in een serie schilderijen: 'Postcards from Amsterdam'. Ze tonen de hoofdstad in een nieuwe dimensie. En zoals altijd bij ansichtkaarten is het altijd mooi weer!'
Rob exposeert zijn werken van 12 februari tot en met 7 maart in Breugems Brouwerij, Dam 16-18 in Zaandam. Op 12 februari vindt de opening om 15 uur plaats. De toegang is gratis.
Foto: Blauwbrug, olieverf op katoen, 80 x 100 cm

Geen opmerkingen:

Een reactie posten