zaterdag 4 februari 2012

'Vintagemodel' nog volop bezig


Ze staat al zo'n vijftien jaar model voor mij en voor enkele andere kunstenaars en kunstenaarsverenigingen. Hoeveel tekeningen ik in de loop van de jaren van Eva heb gemaakt, zou ik niet meer weten. Het wonderlijke verschijnsel doet zich daarbij voor dat het bij het maken van de snelle schetsen mij niet lukt haar de leeftijd mee te geven die ze in werkelijkheid heeft. Ze ziet er telkens veel jonger uit.
Inmiddels nadert zij de leeftijd van tachtig jaar, maar dat is nog aan niets af te zien. Ze heeft ook al enkele keren voor mij geposeerd als fotomodel. De meest recente sessie, vorige week, heeft ruim tweehonderd foto's opgeleverd, een aantal dat na een serie alternatieve bewerkingen tot een oogst leidde van vierhonderdtachtig beelden. Voor de fotoshoot hebben we gebruik gemaakt van een aantal transparante stoffen, waarmee een soms 'spannende' of mysterieuze sfeer kon worden gecreƫerd. De bijgeplaatste foto zal duidelijk maken, waarom ze de eeuwige jeugd lijkt te bezitten. Binnenkort zullen op mijn site en Eva's eigen website opnamen van de laatste fotoshoot worden gepubliceerd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten